donderdag 13 januari 2011

En toen

kon kleinste moppetoetje weer horen.
Wat is dat fijn zeg. Ze is geholpen aan haar oortjes. Ze heeft buisjes gekregen. En zo hoort gewoon. Ze gaf een 'oh' gezichtje toen de magnetron ging, ze papa hoorde roeren in zijn koffie ( die roert altijd of hij de andere kant moet halen ;-)), de telefoon die overging, ik iets naar beneden riep toen ze al in haar bedje lag, en ga zo maar door.

Er vallen steeds meer puzzeltjes van hoe en wat. Het is best sneu als je kindje niet kan horen, en wat voel ik mij gelukkig dat ze er aan geholpen is, en heb ik medeleven naar de mama's en papa's van de kindjes en de kindjes zelf die dus blijvend doof zijn, of slechthorend. Nu is het albsoluut zo dat je dan andere zintuigen beter ontwikkeld, maar het gehoor is toch wel heel fijn.

Nu kan ze goed leren praten, reageren als er tegen haar gepraat of gezongen word. Meedoen als haar zusje in de rondte rent en dus niet hoeft te schrikken al zij ineens voorbij huppelt omdat ze haar niet hoorde. Ja ik is echt blij.


Ik heb vandaag koekjes gebakken uit teuni haar blog. Ze zijn heerlijk. Wel machtig, maar zeker voor herhaling vatbaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten