donderdag 7 januari 2010

Goed begin

Ik ben goed bezig. Deze week heb ik mijn babyfly huihoudboek weer opgepakt. Het is een engelse site, en in het begin moest ik wel even puzzelen maar als je het eenmaal weet en erin zit werkt het als een trein. Je kunt erop googlen. Je houd niet een voorjaars of najaarsschoonmaak, maar je doet elke dag wat. Je werkt in routines en zorgt ervoor dat het aanrecht altijd schoon is.
Zo moet je elke dag ook 10 minuten declutteren. Dat houd in dat je in de kamer met de klok mee spullen declutterd: 3 dozen neerzetten en spullen ruimen. 1 voor weg te geven, 1 voor op te ruimen waar het hoort en 1 om weg te gooien. En als je dat elke dag even doet, ben je zo door je huis heen, want in die 10 minuten kun je zo veel doen, niet te geloven.
Zo heb ik een doos die hier al vanaf het begin staat en maar bleef groeien met rommeltjes administratie enz. Tis jammer dat ie niet vanzelf weglipe, maar uiteindelijk is die doos leeg!! en dat scheelt een boel in het gezicht. We kunnen normaal aan de eetkamertafel zitten. Nu moet ik alleen de administratie doen.
Vandaag heb ik mn hele huis afgestoft. Neem voor elke kamer 5 minuten, en zet je timer en gaan met die banaan. Je houd zelfs tijd over. Ik heb mijn straatje voor geveegd, vogelvoer opgehangen, rommel voor de deur weggegooid, en dat binnen tien minuten.
En zoveel meer. Ook heb ik mijn telefoonlijst weer bijgewerkt. Alle belangrijke nummers op een a4tje en die hangt bij de telefoon. Dus ook tandarts, huisarts enz. Ook heb ik mijn huishoudschema aangepast. We hebben nu natuurlijk een groter huis, en ik heb de indeling veranderd. Ik hoop dat het werkt. Het voelt iig heerlijk opgeruimd, ook in mn hoofd.

5 opmerkingen:

  1. ik ben niet zo goed in engels, heb jij het toevallig compleet in het nederlands op de computer staan of werk je met de engelse versie?

    groetjes boskoopje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fantastisch Jensam. Wat een heerlijke en hoopvolle/energieke log! Ik doe dit op deze manier al jaren en het werkt inderdaad als een tierelier... succes en een heel fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ anoniem, er is een vertaalde versie via yahoo. Als je wilt kan ik je de link mailen. als je dan je e-mail geeft zal ik die niet plaasten ;-) . ik zal weleens mijn routines bloggen.

    @ Tineke, Ik wou dat ik het jaren geleden al kon. zou me een hoop tijd en getrezel gescheelt hebben ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen