zaterdag 9 januari 2010

Gezond eten

Ja!! er is een kilo af, en dat in 5 dagen tijd, en zonder te lijnen. I'm Back ;-).
Het is zo heel gewoon, niet lijnen, gezond eten, en toch doen we het niet, houden we ons voor de gek met allerlei craschdieeten. Zo ontzettend dom. Waar is het toch mis gegaan, Sinds wanneer vonden we onzelf te dik. Kwam dat door onszelf, of heeft een ander dat ons aangepraat??
Ik was dan ongeveer een jaar of 7 toen ik voor het eerst in aanraking kwam met mijn allereerste lijnpoging. 7 JAAR!!!! Dat is toch té belachelijk.
Echt, zet je kind nooit op dieet. Laat het gewoon gezonder snoepen zonder dat hij/zij in de gaten heeft dat hij/zij ietsjes flinker is geworden. Ikzelf was gewoon een stevige meid. En nu ik mijn kleinste iniminimoppetoetje heb, zie ik gewoon dat het mijn bouw is, want zij heeft ook een stevige bouw in tegen stelling tot mopje 1. Zij eet zoveel als ze wil en ze is een dunnetje, en mopje 2 eet een stukje minder en is gewoon een lekkere stevige meid. Ook mijn zoon was een lekkere stevige baby. Hij was ook een jaar of 9, werd wat stevig en er werd meteen gezegd dat hij weleens op dieet mocht door omgeving. HO, stop, is mijn kind, dan erbij, ik had het al in de gaten, en hij gaat niet op dieet, hij is niet te dik, hij is wat stevig geworden, en we beperken het snoepen tot in het weekend en op woensdag.
Hij heeft weleens geoppert dat hij op dieet wou, maar dat heb ik uit zn hoofd kunnen praten. Ten eerste vroeg ik waarom hij dat wou: anderen....... vonden hem te dik. Ja en die andere kunnen zoveel zeggen schatje. jij bent jij, en je mag niet op dieet van mij.
En ik ben zo trots op hem. Hij heeft geen eetfobie/stoornis/ afwijking. Nee hij ziet er goed uit. Gewoon gezond. Heeft een klein zwembandje, maar dat zit in zn bouw, dat heeft zn vader ook, zelfs toen hij ooit een keer 80 kilo woog bij 2 meter.

Ik ben dus weer begonnen met ontbijten. Echt even doorbijten, letterlijk en figuurlijk. Als je het niet meer gewent bent dan moet je er echt even door heen. Maar het zo belangrijk om je kachteltje, je metabolisme, aan te zetten. Dat is het belangrijkste moment van de dag. En vervolgens eet je om de maximaal 3 uur. Ook even knop omzetten in je hoofd. En zorg dat je 1,5 liter water drinkt per dag. En dáár moet ik nog aan werken. Maar ook dat komt goed. We kunnen niet alles in een keer.

3 opmerkingen:

  1. Een goed begin is het halve werk, en je bent niet de enige ook ik wil er dit jaar flink wat af maar ook niet te snel...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed van je op de draad zo weer op te pakken. En wat een heerlijk verstandige moeder ben je toch! Het is grotendeels aangepraat dat dik/dun zijn. Het lijnen en de diëten. Ga jij maar lekker door hoor. Gewoon gezond eten. Af en toe iets lekkers, niks mis mee. Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Jensam. Hoe is het nu met je? Al heel veel meer afgevallen? Ik ben heel benieuwd. Groetjes en een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen