vrijdag 31 juli 2009

Zegeltje hier zegeltje daar

Ik ben gek op sparen. Nee niet van geld nog, want dat lukt me gewoonweg niet. Maar van bijvoorbeeld de etos babyzegels. Of perla koffie munten.
Zo had ik deze maand een extra inkomen verwacht van de belastingdienst, en wat ruimer geweest in het uitgeven van de maandsalaris van manlief. Blijkt dat er iets mis is gegaan en moet ik nog even wachten. Helaas. Dus op het moment is het even crisis. Ik kom wel eens bij een boerderij in lijnden, en koop daar voor een habbekrats heerlijke groenten, fruit en aardappels.
In onze buurt is er ook een boerderij waar ook aardappels verkocht worden en dacht: laat ik daar eens naartoe gaan. Nou dat heb ik geweten.... 2 kilo aardappels, 2 perzikken, bakje aardbeien, handjevol kersen, pond spercibonen, 15 eieren en een bloemkool rijker was ik 15 euro lichter. 15 EURO!!! Dat is een boel geld. Ik weet dat ik bij de AH goedkoper had uit kunnen zijn. Maargoed, we genieten er gewoon van, en volgende keer ga ik gewoon weer naar mn eigen boerderijtje.
Ik had ook luiers nodig. En dat is dan ook weer een inbreuk op je portomonee. Vaak haal ik ze in de aanbieding of bij de lidl. Maar nu had ik voor 10 euro aan zegeltjes gespaard van de etos. En ze waren in de aanbieding, dus koste me 2 pakken luiers maar 3 euro. dat is nog eens boodschappen doen, dat compenseert weer een beetje de boerderij actie.
Ook had ik nog een tegoedkaart liggen van de Hema. en daar heb ik mn brood, beleg en een koekje gekocht. scheelt ook weer. We moeten toch echt even zuinig aan doen deze maand. Heel jammer want ik heb leuke dingen op de weekplanning staan. Die gaan wel gewoon door, maar op een iets andere manier.
Zo zijn we vandaag lekker naar de geitenboerderij geweest. Vind dochterlief helemaal leuk. En ik had van mijn mams voor 10 euro consumptiebonnen gekregen. Dus daar hebben we welgeteld 2 chocomel, 1 cola, 1 koek en een sausijzebroodje voor gekocht. En moest 80 cent bijbetalen.
Leuk hoor om zo even op stap te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten