vrijdag 26 augustus 2011

Administratie

Omdat ik nu elke zondag mijn administratie doe dankzij mijn buufje, gaat het een stuk beter met de administratie. Ik puf en kreun en steun wel, maar het moet toch gebeuren. Maar door de stok achter de deur gaat het me steeds makelijker af.
Ik heb weer een heel schema gemaakt met al onze uitgaven, van huur tot gemeente belasting, en al onze inkomsten, van joan's loon tot aan de toeslagen. Als ik alles over het hele jaar opreken en van elkaar aftrek, zouden we een heel fijn bedrag over moeten houden, maar in praktijk is dat anders, omdat je sommige rekeningen per kwartaal heb en sommige zelfs 1 keer per jaar. En als je net zoals als ik het een en ander laat ligen en opstapelen, dan komen daar weer kosten boven op. Erg jammer, en zeker heel zonde.
Vanaf nu houd ik gewoon weer elke maand de rekeningen bij, dan weet ik precies wat ik eventueel te kort kom op de rekening, en zou ik dat kunnen storten van mijn verdiende geld.
Ik weet nu wel dat huur het allerbelangrijkste is om te betalen. Tuurlijk wist ik dat, alleen heb ik er niet naar gehandelt. En ik ben ook nog zo erg om mijn man een vinger te wijzen dat hij niet heeft geholpen met de administratie, terwijl hij wist dat het er zo voor stond.
Enniewee, ik heb nu overal her en der betalingsregelingen lopen, en het gaat goed, als het zo goed gaat als het er nu voor staat zijn we er volgend jaar vanaf.
Het gaat goed komen, ik wil het gewoon!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten