zondag 14 augustus 2011

spagetti carbonara op eigenwijze

Daar hadden we trek in. Al googlend kwam ik verschillende recepten tegen en ik heb er mijn eigen draai aan gegeven:

je kookt 400 gram spagetti zonder zout en olie.

je bakt op de volgende volgorde:

250 gram spekkies
1 klein bolletje knoflook van de lidl of een stuk of 3 teentjes gepureerd
half groentebouillionblokje
ongeveer 125 gram (half bakje) champignons in stukjes

ondertussen maak je een sausje van:
5 eierdooiers geklutst
200 ml slagroom
peper uit de molen
handjevol verse peterselie
ongeveer 150 gram geraspte kaas

als je spaggeti gaar is giet je het af, laat een klein beetje water erin voor de smeuigheid. vuur uit, spekkiesmeurie erbij, goed roeren dan de eierdooiersmeurie erbij en ook goed doorroeren.

wij vonden het erg lekker.
bon apetites

de ingredieenten zijn allemaal low-budget.
spekkies 0.90
chapignons 0.50
eieren 0.75
slagroom 0.35
geraspte kaas 1.00
voor de kruiden en dergelijke reken ik maar voor het gemak 0.50

komt samen op 4.00 en 1.00 voor de spagetti dus 5.00 samen

niet gek voor 2 volwassenen en 2 kinderen, waarvan mijn man voor 3 eet ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten