dinsdag 17 mei 2011

Lief klein vogeltje

De meisjes liggen al in bed als de deurbel gaat. Eerst even door het raamkijkend zie ik drie kleine mannetjes staan van een jaar of 11.
Ik ben benieuwd.

Vertel, mannen. En ik zie dat een van hun een klein bolletje veren vast heeft. "Mevrouw, dit lieve kleine vogeltje is uit de boom gevallen, wilt u de dieren ambulance bellen". 6 Verschrikte oogjes kijken me hoopvol aan. Zo schattig als je ziet dat de 'schoffies' van de straat zo een warm hart hebben naar dieren toe.

Tuurlijk ga ik de dierenambulance bellen, ze moeten wel even buiten wachten. De dierenambulance vraagt me of ik het vogeltje naar de vogelenopvang kan brengen. Het is op het moment erg druk en ook bij de vogelenopvang hebben ze geen tijd om het diertje op te halen. Ja, hoor ik ga wel even heen en weer. Al met al wel een uur kwijt, maar hopelijk voor een goed doel.

Hij was zo schattig, wijd open mondje, knikkende knieen en piepen. Ik heb een vogelhuisje opgehangen aan ons huis, en ooit heeft een fanatieke vogel er een half nestje ingemaakt, maar besloot waarschijnlijk om het toch hogerop te zoeken. Ik heb het mos en dergelijke uit het huisje in een doosje gedaan en met het babyvogeltje.

Bij de opvang werd me verteld dat het een pimpelmeesje was. Helaas ben ik vergeten er een foto van te maken, en op google kom ik alleen op oudere pimpelmeesjes uit, hij had zelfs zijn oogjes nog dicht.

Ik heb de jongens ieders een rolletje koek gegeven toen ik wegging, ze zeiden alledrie nog even 'doei' tegen het vogeltje, en gingen weer verder met hun stoere bezigheden. Toch leuk dat ze zich even bekommerde over een lief klein babyvogeltje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten