maandag 28 november 2011

Ik weet niet meer of ik het al eens geschreven heb, maar een poos geleden vertelde de therapeut mij dat ik vermoedelijk A>DD heb. Dat is zonder de H. Ik ga hier nu niet helemaal op in wat dat dan inhoud, daar mag jezelf op googlen. Heb ik ook gedaan, en idd ik herken heel erg veel van mezelf hierin. Ik ga geen test doen, ik ga niet aan de medicijnen, ik ben nu bezig het leven voor mezelf zo makelijk mogenlijk te maken.
Op een forum schreven ze over een boek: Opgeruimd leven met adhd van Judith Kolberg en Kathleen Nadeau. Ik hoop niet dat ze het erg vinden dat ik hun boek noem, maar het is goed bedoelt want ik heb erg veel aan het boek. Ik probeer elke vrije minuut te besteden aan he lezen, jammer genoeg lees ik heul langzaam.
Ennieweee, ik wilde graag wat delen.
Al heel lang (met enkele uitzonderingen na) maak ik elke week een weekmenu en doe ik 1x per week boodschappen. Dat scheelt tijd en geld. Altijd handig.
Maar elke week maakte ik vrij inspiratieloos mn weekmenuutje want op een gegeven moment heb je alles wel gehad. Al zijn er heus wel momentje dat je ineens weer zin hebt om iets nieuw uit te proberen.
Nu las ik over een 2 weeksmenu.
Ik heb het nete even iets anders gedaan dan hun schijven, maar ik ben er zo blij mee. Het zijn gewoon de basisdingen, en aan de hand daarvan maak je je menu.
Bij deze: de mijne:

week 1
ma kip/vis en rijst
di aardappelpuree, potje groentje, snitsel
wo stampot
do pasta
vr friet/pizza
za soep met brood
zo vlees, groente, rijst

week 2
ma macaroni/spaggetti
di pannekoeken
wo aardappels, groente, vlees
do hutsefruts
vr soep met brood
za vrieser
zo vrieser

Hiermee kan ik met mn weekmenuutje aan de slag. Ik kan combineren wat ik wil. Het lijkt zo simpel, maar ik worstelde er echt mee. Noem het perfectionistisch ( wat ik van veel mensen te horen krijg) of een a.dd trekje, ik ben er blij mee :)

Hutsefruts is ook een recept waar je eindeloos mee kan varieƫren. Wij noemen het hutsefruts, een ander mischien eenpansgerecht. Al gebruik ik 2 pannen :)

bak krieltjes gaar in een grote pan.
in een andere bak je spekkies, uitje, champignonnetjes, en een knoflookje.
gooi dit bij de krieltjes samen met een pot doppertjes en worteltjes.
maak op smaak met zout en massala.
mjammie

maar natuurlijk kun je ook restjes groente doen, of een paprikaatje, sperciboontjes, wat je maar lekker vind. en ipv massala kun je dit ook weg laten of ketjap gebruiken. alles is mogenlijk, en o zo lekker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten