woensdag 9 november 2011

Tis weer even geleden, maar er is veel gebeurt.
Schijnbaar is het erg moeilijk om normaal met elkaar om te kunnen gaan omtrend te kinderen. Ik pleitte ervoor om de sommige feestdagen en de verjaardagen van Vera en Suus gewoon te vieren zoals altijd. Maar er word roet in het eten gegooit. Mijn ex-schoonmoeder wil niet meer bij mij over de vloer, en zoonlief luisterd nu ineens naar zn mammie. Ik denk dat hij zelf ook niet wil, dat hij zich ongemakelijk voelt. Begrijp ik wel, maar zeg dat meteen toen we de afspraken hadden gemaakt. Ik doe niet anders dan ik al deed tegen hem en nu zegt hij dat hij zich niet welkom voelt. Ineens begint hij te praten. Heeft al die tijd dat we samen zijn niet gepraat als er wat was. Voel me echt bedondert.
Ik heb vlak nadat we uit elkaar zijn gegaan een vruchtje verloren. Ik ben door de nuvaring heen zwanger geworden. Ik ben gewoon supervruchtbaar. Ik heb daarna een echo gehad om te kijken of er nog wat zat, en er zit een cyste aan mn eierstok. Is niet ernstig, ik moet aan het eind van het jaar een controlleecho laten maken. Ik heb dit aan hem verteld, en totaal geen emotie komt er bij hem los. Je kan toch wel iets zeggen... Nee hoor, helemaal niets. Wel een keer toen ik thuis kwam van boodschappen doen. Het was net 'uit' en hij woonde nog hier. Ik was een beetje opgefokt de boodschappen aan het opruimen. Ineens vroeg hij of het met me ging.... Ik stond helemaal paf. Ik heb gezegd dat het ging, maar eigenlijk wilde ik schreeuwen: nee het gaat helemaal niet goed, en die vraag had je me maanden geleden moeten vragen en niet nu, nu het over is.

Ik heb gisteren een medium gebeld. Dat was zeer ophelderend. Ik wilde gewoon even praten met iemand die helemaal los stond van ons. Het komt er gewoon op neer dat ik goed naar mezelf moet luisteren, naar je eigen ik, je kern, je intuitie. Als je jergens rot bij voeld moet je het gewoon niet doen. Dat is niet egoistisch. Tuurlijk weten we dat allemaal, maar handelen er niet altijd naar. Dinsdags eet joan altijd bij ons voor de kinderen en dat ik dan kan werken. Maar het voelt helemaal niet goed. We doen het voor de kinderen, maar ik denk dat het beter is om het niet meer te doen, zodat jezelf lekkerder in je vel zit en zo een betere ouder kan zijn. Toen ik die conclusie trok, voelde dat meteen goed. De kinderen zijn er ook niet gebaat om als twee 'vijanden' tegenover elkaar zitten te eten. Die voelen ook vanalles.
Dat sinterklaas nu niet doorgaat met joan erbij voelt ook goed. Ik vind het spijtig dat het zo gaat, maar het is niet anders.

Ik heb onwijs veel steun van bjorn mijn zoon. Tis zo een lieverd. Hij kwam verledenweek vrijdag thuis met een bos bloemen, die week ervoor met een doos foreroroche, mjammie. En hij heeft me geholpen met schilderen. Ik ben nu de meiden hun kamer aan het opknappen. Ze gaan met zn twee op een kamer, dan hebben ze meer ruimte om te spelen. Word helemaal leuk.

op het blog van http://singlemam.punt.nl/index.php?r=1&id=575538&error=&wachtwoord=&archief=&tbl_archief=#form las ik een stukje over dingen die je hebt gekregen. Dat vind ik zo leuk dat ik het ook ga toepassen. Het gebeurt vaak dat ik dingen krijg en nu ga ik het bijhouden.

Op dit moment ben ik vreselijk verkouden. Ik werd zelfs vanacht wakker van mn eigen gesnurk :D Ik heb de afgelopen weken zo hard gewerkt en doorgegaan dat ik mezelf nu even tegen kom. Vanaf nu doe ik het gewoon een toontje lager. Het komt heus wel een keer af, maar niet als ik inklap.
Nu ga ik dan ook lekker naar mn bedje en morgen weer fris op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten