woensdag 16 december 2009

Nieuwe oude boom

Hij staat eindelijk te pronken, en hoe! Onze kerstboom hebben we (mijn oudste dochter van 3 en ik ) vandaag opgetuigd. Hij staat erg mooi, zonder dat hij verfrummeld in een hoekje is gedrukt, takken zijn verbogen en we er hondert keer tegen aanlopen omdat er gewoonweg geen ruimte voor is maar toch een kerstboom wilden omdat het zo 'gezellig' staat ;-)
En nu staat hij gewoon in de kamer, met al zn takjes uit, en we kunnen er gewoon omheen lopen...

Vorig jaar hebben we een nieuwe moeten kopen, niet een hele grote hoor. De boom die ik eerst had, was al 7 jaar oud. Heb ik ooit gekocht voor 5 euro bij de zeeman. gewoon een kunstboom, want daar hadden we gewoonweg geen geld voor. En eigenlijk bevalt het me wel. Ik vind het nog steeds zonde als ik die boompjes langs de weg zie liggen. helemaal kaal, dus de sokken van de mensen waar hij ooit heeft gestaan zit vol dennenaalden ;-)
Nee, een kunstboom bevalt me prima. Vorig jaar hoorde we een klap!! Whahaha, onze net opgetuigde boom was door midden geknakt. Hij was echt op. Natuurlijk was er nergens meer een boom voor 5 euro te koop, dus het werden er 20. Ook een prima boompje, en hij staat geweldig. de ballen zijn net genoeg. Dus als de kerst voorbij is, ga ik op afgeprijsde ballejacht, die volgend jaar mogen pronken in ons oude boompje, in ons nieuwe huisje.

Fijn hoor. De kerst is nu al geslaagd. Morgen gaan dochterlief en ik lekker wat knutselen, mischien wel wat kerstballen van papier, om voor het raam te hangen. Heb er nu al zin in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten