zondag 27 december 2009

En toen,

Stond ik voor de spiegel op eerste kerstdag om me op te tutten om op kerstvisite te gaan. Normaliter, kleed ik me aan, kijk in de spiegel, doe het hoognodige: wassen, haren borstelen, oogjes tekenen en een lipglosje. Nu moest ik natuurlijk even het totaalplaatje zien, haalde de spiegel van de muur, zette het op lichaamshoogte, en mn mond viel even open, en wilde eigenlijk door de grond zakken, want wat ik zag vond ik eigenlijk helemaal niet zo leuk. Het is een beetje dubbel. Want je ziet eruit zoals je je voelt, toch? Dus dan zou ik eigenlijk volslank moeten zijn. Het gevoel is dus eigenlijk wel fijn, want het betekend dat ik er niet mee bezig ben en dat ik mezelf zogezegd accepteer... toch? Nou, wat ik in de spiegel zag was toch wel 2 keer zo flink dan dat ik me voel. Ik zag een volvolslanke vrouw dat eigenlijk niet meer gezond dik is. Nee ik moet er echt iets aan gaan doen. Mijn eeuwige strijd tegen het flinklijfigheid. Ik ken ook de andere kant, dagen niks eten, en maar hopen dat ik zo snel mogenlijk 45 kilo woog. Ik woog toen ik een jaar of 15 was 50 kilo, met mijn 1.64 was dat aan de lichte kant. Ik ben altijd een probleemeter geweest. Of eigenlijk een eetstoornis is het. En voor 6 jaar terug had ik het redelijk in de hand, Had alles op een rijtje in mn hoofd, en at zoals het hoorde: smorgens, smiddags en savonds. En ik nam zelfs tussendoortjes. Ik lijnde NIET. en binnen no-time was ik 23 kilo kwijt. Heerlijk. Daarna werd ik zwanger, tot 2 keer toe, en geniet ik ontzettend van al het moois wat het heeft gebracht, maar ook mijn hoofdje lag weereens overhoop door de hormonsters en daardoor weer een eetstoornis ontwikkeld...
Jammer toch.
Dat ik flink ben, is tot daar aan toe, maar het is gewoon niet gezond. En dat ik sochtends niet eet is nog ongezonder. Je kunt er op latere leeftijd zelfs diabetes door krijgen. Ik weet hoe het werkt, en toch neem ik mezelf in de maling. Hoe komt dat toch. Nee, nu is het afgelopen. Ik ga weer 'normaal' eten.
Morgenochtend zal ik op de weegschaal gaan staan, en dan zal ik mijn kilos vertellen, en mijn strijd met de kilos gaan delen.

en dat is het 1e goede voornemen van 2010

Mijn enorme verhuisdoos met allerlei brieven en rommel ben ik aan het uitmesten. Zodra dat klaar is, ga ik alles weer budgeteren, en zal ik mijn schuld ook weer minderen.
Dat is mijn 2e en 3e goede voornemen: schuld minderen, budgeteren, en mijn administratie bijhouden, dus ook nummer 4.

Dan wil ik graag weer mijn routines van babyfly goed gaan bijhouden. Dat is een huishoudsite. Google maar eens. Het is wel in het engels. Goedevoornemen nummer 5

En ik wil minstens 1 keer in de week gaan zumbaen. Of wandelen, Of iig iets aan lichaamsbeweging. Dat is nummer 6 en dan vind ik het wel even genoeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten