maandag 21 september 2009

tja

Vrijdagmiddag word ik gebeld. Door de woningbouw...
De mevrouw verteld me dat er een paar spannende dagen ons staan te wachten. Want als de mensen die na ons het huis niet willen, of kunnen krijgen omdat ze er geen recht op hebben, is de woning voor ons :-0. WAT????
Ja, het zit zo. Ik sta als woningzoekende ingeschreven bij woningnet, met als inschrijfdatum het contract van mijn woning.. EEEEEEH>>> das dus FOUT!! Want het moet je inschrijfdatum zijn van de gemeente. Ok, prima, maar nu komt het. Ik heb mijn huidige woning vanaf maart 2002, mijn inschrijf datum is 3 juni 2002. Hoe dat komt weet ik niet, ik weet wel dat de vorige bewoonster hier nog ingescreven stond en dat ik een heel gedoe had om haar uit te laten schrijven.

Ennieweeeeeee, het is dus zo dat ze naar je inschrijfdatum kijken, en die scheelt 5 dagen met de mensen die na mij komen. 5 DAGEN, Wat een ongeloofelijke teleurstelling. Ben er echt een paar dagen van slag van geweest. We zaten zo dichtbij. En ik heb me druk gemaakt om de huurachterstand die we hadden, en dat is niet eens de reden waaron deze woning heel waarschijnlijk aan onze neus voorbijgaat. Morgen ga ik bellen met de gemeente, kijken of ik kan achterhalen of ik idd 3 juni pas ben ingeschreven. En met woningnet, of het klopt dat je niet je huurcontract kan gebruiken als woonduur.

Ik ben woest en boos op iedereen die al die regeltjes verzonnen heeft. Ik begrijp heus wel dat dat moet. Maar wij piesen steeds naast de pot. Wonen met zn 5en op 40 vierkante meter, overigens met veel liefde in ons gezin. Maar toen mijn man en ik wilde samenwonen, heb ik aan woningnet gevraagd of onze woonduur niet samenkon, omdat wij dan ook 2 woningen achterzouden laten. Maar nee, zo gaat dat niet mevrouwtje. En toen ineens was die regel er wel. En ook nog eens dat je je vorige woonduur mee mag nemen, mits je woonduur niet langer is dan 5jaar. Mooi kl*te als er iemand komt reageren die een woonduur heeft van zeg maar 3 jaar plus de vorige 17 jaar, die gaat nu mooi voor ons. Terwijl wij nu ruim 7 jaar hebben, en dus anders 4 jaar meer hadden, maar door die nieuwe regel dus 13 jaar voorang heeft op ons. En nergens, nergens kan ik mijn ei hierover kwijt. Het is belachelijk.
Er word ook niet meer gekeken naar je woonsituatie, maar naar je woonduur. Want oa is er een ouder echtpaar in een 5 kamer woning hier komen wonen. Ik gun het ze van harte hoor, begrijp me niet verkeerd want het zijn schatten van mensen, maar kom op zeg. Er zijn zat gezinnen die ook recht hebben op een grotere woning.

Door die actie van het: of te laat hebben ingeschreven in deze woning, of het verkeerde woonduur heb opgeschreven, word ik dus weer achtervolgd door een domme actie. Ik hoop maar dat dat niet het geval is, en dat er ergens een foutje is gemaakt bij de gemeente, dan is de woning alsnog van ons.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten