woensdag 2 september 2009

Glimlach

Gisteren ben ik weer naar de cursus geweest van 'omgaan met geld'. Het was weer erg leerzaam en fijn dat andere mensen met hetzelfde eufel zitten als ik. Niet fijn voor hun natuurlijk, maar je bent in ieder geval niet alleen. De een is goed in alles bij houden in een kasboek, de ander in het bijhouden van de binnenkomende papieren, de ander in het bijhouden van een weekbudget. En ik in van alles een beetje. Ik weet wel hoe het moet, maar vaak laat ik steekjes vallen. Dan houd ik weer heel goed mijn weekbudget bij, dan heb ik weer al mijn papieren op orde, en ga zo maar door.
Het motiveert me in ieder geval om het weer wat vaker bij te houden. En nu alleen de tijd er nog voor vrij maken.

Gisteren kwam ik een buurman tegen die ook een kleine man heeft, en ik had hun een eetstoeltje gegeven die niet meer bij ons in huis past. Hun hebben een landje waarop een appelboom staat, en ik kreeg een hele tas met appels van hun! Dat vind ik heerlijk. Lekker puurnatuur. Ik ga er lekker een appeltaart van maken en appelmoes. Daar kan ik echt gelukkig van worden als ik iets krijg. Zo heb ik van de week een hele zak met kleertjes gekregen voor mijn dochter van 3. Welliswaar 3 maten te groot, maar dat geeft niet. Ik gooi het bij de andere spullen in de box en tegen de tijd dat ze het aankan zoek ik het weer uit. Zo heb ik van mijn nichtje ook een hele tas kleertjes gekregen die mijn dochter nu aan kan, en de rest bewaar ik voor minimeisje. Ik heb wel een hele buts uitgezocht die ik niet meer aan zal trekken bij haar, en wilde het op marktplaats zetten. Maar gisteren vroeg een meisje van de cursus of ik nog kleertjes wilde van haar dochter, die is een half jaar ouder, en daar ben ik weer erg blij mee, want tot maat 92 had ik niet zoveel meer. En nu geef ik haar de hele buts die ik al had uitgezocht. Heeft dat ook een goede bestemming, en zo helpen we mekaar. Vind ik helemaal leuk, en het kost niets, alleen maar een glimlach ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten