vrijdag 12 februari 2010

Kleine mop & grote mop

Mn kleine mop is ziek. Vorige week had ze ook al ineens verhoging, en na een dag was dat al over. Maar nu kwam het in alle hevigheid terug. Je merkt niet heel veel aan haar, ze is wat stiller, vuurrode wangen, snottebel, en hoge koorts.
Meestal zakt dat met zetpillen van de vsm. Dat werkt iets anders dan gewone paracetamol. Maar nu wilde het niet zakken, dus even een bezoekje aan de huisarts.
Aan elk oortje heeft ze een ontsteking. Arm klein mupke. Die zei ook: neusspray en paracetamol.
Fijn dat ze niet meteen een antibiotica er tegen aan wilt gooien, want dat is niet altijd nodig. Moest toch ook afwachten wat voor huisarts ik hier heb in mijn nieuwe wijkje, en tot nu toe heel erg fijn.

Dan mijn andere mopje. Die word eind maart 4 jaar. Dan zou je denken dat ze al zindelijk is.... Nou nee hoor, tot vandaag. Ik heb haar een aantal dagen verteld dat als de luiers op zijn, ik geen nieuwe ga kopen. en dat was eergisteren zo ver. Ze heeft geslapen zonder luier, droog gebeleven, en gisteren heeft ze 4 keer in haar broek geplast, een keer in de badkamer. Maar dat vind ik niet heel erg, want anders moest ze snel naar beneden huppelen, en je gooit er de doesjkop op en het is schoon. Vandaag heeft ze een poepie gedaan op de wc, en de rest van haar plasjes in de badkamer. Dus mama is trots.
Ze heeft vandaag ook veel op haar kamer gespeelt. Van oma, die een kleine schooister is ;-) heeft ze heel ouderwets maar oersterk, barbiemeubels gekregen. Die had zij weer gekregen van andere mensen. Al een poosje stonden ze te wachten in haar kelder om weer mee geespeelt te worden. Ikke vind het ook leuk. Helemaal terug in de tijd. Ik had ook alemaal barbiespul. Daar mochten mijn 10 en 14jaar jongere nichtje mee spelen.
Inmiddels zijn zij zelf al grote meiden, en toen ik terugvoeg wat van mij was, kreeg ik te horen dat er niks van mij bij was. Nou lekker dan. Maargoed, als zij er gelukkig mee is, prima. Ik koop mn dingetjes wel weer terug, maar nu heb ik dus vanaales gekregen van mijn mams. Helemaal leuk, en moppetoet vind het ook leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten