woensdag 20 april 2011

Kasboek

Alles van mijn administratie is opgeruimd en ingeruimd.
Ik heb nu een stappeltje rekeningen, en sommige instantie gebeld voor een betalingsregeling. Sommige gingen accoord, sommige ben ik nog op aan het wachten. Volgende week komt er ook iemand van de gemeente langs om te praten. In dit geval voel ik me erg alleen, want mijn man bekommerd zich helemaal niet over de administratie. Hij weet wel alles want ik zeg alles, en ik vraag ook hulp en steun aan hem, maar ik krijg het niet. Op het moment is het nog steeds wel beeld geen geluid.
Over 2 weken moet hij naar de maatschappelijk werker. Ben benieuwd of het helpt. Je moet toch alles geprobeert hebben, niet dan.

Ik moet alleen nog een kasboek maken. Daar gaat even tijd in zitten, want ik maak het dan meteen voor een heel jaar. De ene maand heb je namelijk meer kosten dan de andere maand, en soms heb je weer wat over.

Ik heb onzelf 100 euro per week gegeven aan huishoudgeld. Hier haal ik alles van wat we verbruiken voor ons lichaam behalve kleding. Dus verzorgingsartikelen, medicijnen, luiers, eten, maar ook het broodje kroket bij het zwembad.
100x13/3= 433 euro per maand.
Daar gaat af 85 euro voor een vleespakket, die mijn zus heeft gekocht bij een veeboer via teunie haar blog: eenvoudig leven.
Het is prachtig vlees. Ze heeft 2 pakketten gekocht, en ik had 1e keus.
Ik heb net alles verdeeld en gesealed. ik heb worst, biefstuk, rosbief, gehakt en hamburgers. ik denk wel voor een hele maand.
Dus nu heb ik over per week: 80 euro. Daarvan is nu nog over 71 euro tot volgende week dinsdag. Nu is het paasweekend, en ik kan altijd heel uitbundig vanalles kopen. Maar nu niet natuurlijk, maar ik heb ook eigenlijk niets nodig. Ik heb een hele lieve mams, en van haar heb ik een doos eieren gekregen en paasbrood. Ik denk dat ik zelf in de keuken ga staan voor het een of ander. Iig eiersalade. Daar zijn we hier dol op:

gekookte eieren fijn prakken,
mayo, beetje ketchup, beetje bieslook, peper, zout, beetje knoflook(vers of uit een potje maar geen poeder) en een beetje kerriepoeder. de kerriepoeder kun je ook weglaten en een klein beetje groene pesto doen. Dan nog een fijn gesneden uitje en wat fijngesneden zuur.... heerlijk.
Ik doe alles op gevoel. Dus ik ben slecht in hoeveelheden bijschrijven ;-)

1 opmerking:

  1. Een prima artikel! Ik dacht misschien dit een goede tip is voor mensen die een kasboek zoeken. http://www.simpelhuishoudboekje.org/kasboek.html
    Groetjes Lies

    BeantwoordenVerwijderen