vrijdag 22 april 2011

Raar

Verder dan de kast schuren ben ik nog niet gekomen. Druk gehad met de administratie en het bezoek aan maatschappelijk werk. Dinsdag had ik een gesprek met een maatschappelijk werk om mijn administatire op orde te brengen. Ik moet heel eerlijk bekennen dat je alles gewoon zelf doet en het ook allemaal lekker langs elkaar heen loopt. We hebben het in ons gesprek over mijn achterstanden en schulden. Waaronder ook de huurachterstand. Vervolgens gaat ze een formulier invullen en daar komen dan alle inkomsten en uitgaven op te staan. Vraagt ze: heb je een huur of een hypotheek.... Toen dacht ik echt, wat doe ik hier. Ikzelf heb er een puinhoop van gemaakt, dat weet ik. Maar deze instanties zijn er en worden ervoor betaald om de burger te helpen. Eerlijk: ze hebben me nog nergens mee geholpen. Ikzelf heb mijn administratie weer op orde. En mede doordat ik ooit van mijn zus een heel schema en tips heb gekregen die van het nibud kwam.

Een hele goede tip die ik wil geven: haal je kop uit het zand, en maak je enveloppen open. Maak stapeltjes van wat bij wat hoort. Maak als je geld heb als eerste je huur over, dan kunnen ze je nooit uit je huis zetten. Houd contact met ze. Bel ze, ook al heb je een ei in je kont, haal diep adem en bel.

Ik heb nu dus alles gedaan, en maaaaanden riep er achterin mn hoofd dat ik eraan moest geloven, en nu is het gedaan, en nu is het stil... Of eigenlijk niet, het voelt gewoon raar. Tis een soort afkicken. Raar he.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten