maandag 17 augustus 2009

Cursus omgaan met geld

Ik zat net te kijken bij mijn favorieten boeken: consuminderen en shopaholic... Hahahaha, wat een contrast ;-)

Morgen ga ik beginnen met de cursus: omgaan met geld. Ben zo benieuwd hoe dat zal lopen. Op dit moment is het dus echt slecht gesteld met onze portomonee. Maar dat komt ook omdat ikzelf nog niet aan de slag ben gegaan. Ik werk als zelfstandig onderneemster in de verzorgende sector. Een paramedisch beroep. Erg leuk, maar ook erg vermoeiend want ik werk als ambulant. Mijn man werkte voor een bedrijf en dat is overgenomen. Hij moest erg veel overwerken en nu eigenlijk nog steeds. Het is leuk als je er iets aan overhoud kwa geld, maar je krijgt alleen tijd voor tijd. Dus we moeten weer aan de slag en als hij moet overwerken dan zal hij nee moeten zeggen als ik aan het werk ben.
Die cursus is in groepsverband wat ik al eerder schreef. Hopelijk zal mijn rode kop niet weer de kop op steken ;-) Want het belemmerd je toch enigzins. Ik ga ervan uit dat ik nog meer zal leren en het uiteindelijk zal toepassen en dan uiteindelijk uit de schuld zal zijn. Wat een opluchting zou dat geven....

1 opmerking:

  1. Hoi Jensam, verlies de moed niet hoor meisje. Er zijn heel veel dingen waar je op kunt besparen. Zo heb ik me in januari 2009 voorgenomen een heel jaar lang geen dure kadootjes meer te kopen voor iedereen maar alles zelf te maken. Het kost meer tijd om iets te verzinnen en het dan ook zelf te maken (liefst van hergebruikte materialen) maar het geeft heel veel bevrediging als het je lukt. Bovendien kun je rekenen op veel complimentjes want het is tegenwoordig heel bijzonder om iets te krijgen wat zelfgemaakt is. Je geeft namelijk ook iets wat heel zeldzaam is en dat is AANDACHT. Succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen