dinsdag 4 augustus 2009

Fijne dag

Vandaag zijn we voordelig naar de artis geweest. Hoewel voordelig, niet om te klagen, maar alles is tegewoordig duur. En ik ben van de terugrekengeneratie ;-)
Even parkeren: 6 euro, nou weet ik dat dat voordelig is in Amsterdam, maar omgerekend toch weer zo een 13 gulden. Zelf broodjes en drinken meegenomen: zo een 15 euro, altijd nog beter dan een broodje en drinken kopen, want dan was ik het driedubbele kwijt geweest.
Foto hebben we niet genomen, das 8 euro voor 1 foto!!!! Bijna 17 gulden!!!! Nu weet ik ook wel dat ze geld nodig hebben om de dieren eten te geven enzo, maar ik heb het gewoon over een dagje uit.
Maargoed, we hebben ons heerlijk vermaakt. De dames waren heel lief. De kleintste is inmiddels 5 maanden en was superzoet.
Thuis gekomen heb ik een prutje gemaakt van spinazie, gebakken katenspek en kruidenkaas als saus over de pasta, heerlijk en lekker. En de overgebleven broodjes hebben we opgemaakt.
Morgen lekker een dagje thuis. We zetten een badje voor de deur en gaan lekker waterspelletjes doen: waterflessenballetjetrap, overgooien met ballonnen gevuld met water, waterestaffete. Helemaal leuk. En smiddags zet ik lekker een kinderfilmpje op met zelfgemaakte popcorn. Heeeeeeeeeeeeeeerlijk:

receptje popcorn:
Zet een pan op het vuur met een laagje olijfolie, doe daar 2 maiskorrels in. Die kun je in grote zakken kopen o.a bij de AH voor een euro
Als de mais plopt dan zet je het vuur lager en doe je er een laagje maiskorrels in, deksel erop en wachten op het ploppen. Als je ongeveer 3 seconden geen ploppen meer hoort dan is de popcorn klaar.
Doe het in een schaal en doe naar smaak zout of poedersuiker erop.
Heb je geen poedersuiker dan kun je de staafmixer door gewone suiker halen tot het suikerpoeder is geworden ;-)
Snack smakelijk en gezond

Geen opmerkingen:

Een reactie posten