vrijdag 21 augustus 2009

Huiswerk

Wauw, al 35 jaar, en ik heb huiswerk....
Ik moet van de mevrouw van de cursus mijn inkomsten en uitgaven in een mooi tabelletje schrijven. Dat had ik al eens gedaan, maar nu is het tijd om het eens weer goed bij te werken. Kan ik meteen eens die stapel post open maken en bijvoegen. Bij mij is het dus alles of niets. Ook in het huishouden enzo. Schijnt te kunnen komen door onbewuste herinneringen uit het verleden volgens de terapy wat ik nu ook volg. Ja ja, ik ben op het moment erg met mezelf bezig. Het is wel een feit dat de kinders op nummer een staan hoor. Die komen niks te kort. Gisteren hadden we een verjaardag en zijn de kinders uiteraard meegegaan, en bijtijds naar huis gegaan voor hun bedje. Grote zoon had wel wat langer willen blijven, die kan het uitstekend vinden met zijn neef en 2 grote nichten.
Een van mijn nicht, die is tien jaar jonger die zit nu in de schuldhulpverlening. Ook door domme eigen acties. Maar o wat ben ik trots op haar dat ze zelf nu het probleem gaat aanpakken. Ook al is het met hulp van buitenaf, maar niet haar handen ophoudend bij familie of vrienden. Over 3 jaar is ze ervan af. Meisje, ben erg trots op je. Ik ga nu pas spijkers slaan. Al moet ik zeggen dat ik de afgelopen jaren al heel wat schuld heb weggewerkt.
En nu op aan het huiswerk, al moet ik het in ettapes doen, want er zijn natuurlijk nog 2 kleine mopkes die hun aandacht nodig hebben ;-)

2 opmerkingen:

  1. Spannend joh, maar het helpt wel heel goed om al je in en uitgaven op te schrijven. Zoals jij trots op je nicht bent, ben ik trots op jou!

    BeantwoordenVerwijderen