donderdag 6 augustus 2009

Terugkerende boodschappen

Eigenlijk is het een actie van niks. de spaarmunten van de AH. Bij elke bestede 5 euro krijg je een muntje. En een volle spaarkaart is 1 euro waard. Dus heb je 50 euro besteed krijg je een euro korting, whoehoe.
En toch kan ik het niet laten om ze te sparen. Ook krijg ik ze van andere, en vandaag kon ik 5 volle spaarkaaten inleveren. Dat is toch heel fijn. Ik heb er lekker vruchten uit de vrieser van gekocht. Die heb ik in de blender gedaan met wat yoghurt, melk en ijs van de euroshopper. Het was Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk. En vooral met dit weer.
Het is ook altijd weer een terugkerend ritueel. Boodschappen. Ik vind dit echt niet leuk. Het liefs maak ik een weekmenu en haal ik alles voor 1 week in huis. Maar zoals met weer doe ik het niet, want anders kan ik teveel weggooien, en dat is zonde. En vnadaag von ik het heerlijk om boodschappen te doen. Zo lekker koel is het in de supermarkt. En ze hebben een speelplekje voor de kinderen, dus mijn dochter heeft zich ook heerlijk vermaakt.
We waren daarvoor even de kringloop ingelopen. Ik ben op zoek naar een goeie en grote koeltas/box. Nu heb ik een paar kleintjes. Ze hadden er wel een, maar daar paste net 3 pakken sap in, terwijl de buitenkant huge was. Hij was vies, ze hadden hem best even mogen schoonmaken, en zeker voor dat geld: 12,50. Dus nee, we zijn niet met een koeltas de deur uitgegaan, maar wel met andere dingen. Een zo goed als nieuwe fietshelm voor 1,50 voor de kleinste. Ook al draagt ze die nog niet. Wat kleertjes voor 50 cent per stuk, kids rummy voor 40 cent en moppetoetje kwam met een trekschildpadje aan lopen voor 70 cent. Dus allemaal weer blij voor weinig.
Kijk zelf ook eens bij de kringloopwinkel: http://www.c-metselaar.demon.nl/
Bij ons is hij de ene keer super leuk, dan heb je voor een habbekrats een tas vol. En de andere keer sla je achterover van de prijzen. Ik ben er nog niet achter waarom dat is.
Enniewee, wij waren weer geslaagd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten